Transformacijos (pavidalo pakeitimo) ir žaismės meninio principo tradicija literatūroje:

Popierinio lėktuvėlio transformacija.
  • Lietuvių  pasakoje „Eglė žalčių karalienė“ Eglė paverčia vaikus medžiais.
  • Graikų mitologijoje Niobė, netekusi vaikų, iš skausmo pavirsta  akmeniu.
  • Franco Kafkos novelėje „Metamorfozė“ veikėjas pavirsta vabalu.

Transformacijos tradicijos tęstinumas literatūroje:

Henrikas Radauskas

Henrikas Radauskas

Henriko Radausko (1910–1970) poezijoje estetizmas, antilyrizmas, estetinė distancija, poetinė tikrovės transformacija – esminiai jo kūrybos bruožai: 

  • eilėraštis kuriamas ne kaip jausmų ir idėjų išraiška, su vyraujančiu lyriniu „aš“, o kaip dinamiškas poetinis pasakojimas, realybės dėsnius paneigiantis vaizdų ir žodžių spektaklis, kuriame susipina ironija ir egzistencijos tragizmo pojūtis, sustiprėjęs vėlyvojoje kūryboje;
  • Henriko Radausko poetinę vaizduotę maitina pasaulinė mitologija ir kultūra.

Henriko Radausko (1910–1970) poezijoje estetizmas, antilyrizmas, estetinė distancija, poetinė tikrovės transformacija – esminiai jo kūrybos bruožai: 

  • eilėraštis kuriamas ne kaip jausmų ir idėjų išraiška, su vyraujančiu lyriniu „aš“, o kaip dinamiškas poetinis pasakojimas, realybės dėsnius paneigiantis vaizdų ir žodžių spektaklis, kuriame susipina ironija ir egzistencijos tragizmo pojūtis, sustiprėjęs vėlyvojoje kūryboje;
  • Henriko Radausko poetinę vaizduotę maitina pasaulinė mitologija ir kultūra.
Aidas Marčėnas

Aidas Marčėnas

Aidas Marčėnas (g. 1960) savo kūryboje suderina žaismę, gatvės kalbą ir kartu puikiai valdo eilėraščio formą, girdi ir gerbia lyrikos tradiciją.

  • AIdas Marčėnas vadinamas žaidžiančiu poetu, jo kūrybai būdingas stilizavimas, kalbos pojūtis, laisvas elgesys su formomis. 
  • Dėl gausybės citatų, parafrazių, svetimos stilistikos, įvaizdžių perdirbinėjimo Aidas Marčėnas neretai vadinamas postmoderniu autoriumi.
  • Aidas Marčėnas – subtilios poetinės klausos poetas, girdintis kalbos dikta(n)tą ir tikrą poeziją suvokiantis kaip mistinį kalbos aktą, kai ne tik ar ne tiek poetas kuria eilėraštį, kiek kalba, poezija, eilėraštis kuria poetą.

Aidas Marčėnas (g. 1960) savo kūryboje suderina žaismę, gatvės kalbą ir kartu puikiai valdo eilėraščio formą, girdi ir gerbia lyrikos tradiciją.

  • AIdas Marčėnas vadinamas žaidžiančiu poetu, jo kūrybai būdingas stilizavimas, kalbos pojūtis, laisvas elgesys su formomis. 
  • Dėl gausybės citatų, parafrazių, svetimos stilistikos, įvaizdžių perdirbinėjimo Aidas Marčėnas neretai vadinamas postmoderniu autoriumi.
  • Aidas Marčėnas – subtilios poetinės klausos poetas, girdintis kalbos dikta(n)tą ir tikrą poeziją suvokiantis kaip mistinį kalbos aktą, kai ne tik ar ne tiek poetas kuria eilėraštį, kiek kalba, poezija, eilėraštis kuria poetą.