Rašymo tikslas suteikia kryptį ir prasmę visam rašymo procesui.
Tikslas yra tarsi kompasas, rodantis teisingą kelią.
Rašymas yra veiksmingas, kai rašančio ir skaitančio asmens tikslai sutampa. Kai tikslai skiriasi, skaitytojas nusivilia rašančiuoju, o šis jaučiasi nesuprastas. Todėl rašant svarbu numatyti ne tik kodėl, bet ir kam rašoma.
Kas yra rašymo tikslas?
Rašymo tikslas yra sumanymas rašytine forma perteikti mintis, idėjas, informaciją.
Rašymo tikslas yra nukreiptas į aiškų ir konkretų rezultatą.
Rašymo tikslas yra sumanymas rašytine forma perteikti mintis, idėjas, informaciją.
Rašymo tikslas yra nukreiptas į aiškų ir konkretų rezultatą.
Kodėl rašant svarbu numatyti tikslą?
Rašymo tikslas padeda atsirinkti reikiamą informaciją, numatyti pagrindinę rašomo teksto mintį, ieškoti ją pagrindžiančių teiginių ir pan.
Konkretus, aiškus tikslas padeda kryptingai rašyti ir stebėti, analizuoti, įsivertinti, ar nenukrypstama nuo temos, ar pakanka informacijos, ar tinkamai pasirinkti argumentai, ar mintys dėstomos nuosekliai.
Rašymo tikslas padeda atsirinkti reikiamą informaciją, numatyti pagrindinę rašomo teksto mintį, ieškoti ją pagrindžiančių teiginių ir pan.
Konkretus, aiškus tikslas padeda kryptingai rašyti ir stebėti, analizuoti, įsivertinti, ar nenukrypstama nuo temos, ar pakanka informacijos, ar tinkamai pasirinkti argumentai, ar mintys dėstomos nuosekliai.
Kaip formuluoti tikslą?
Rašymo tikslu nusakomas siekinys, kuriuo apibūdinama kryptinga rašymo veikla.
Tikslas užrašomas vienu glaustu tiesioginiu sakiniu.
Tikslui formuluoti vartojamos veiksmažodžių bendratys: apibrėžti, aptarti, išnagrinėti, įvertinti, paaiškinti, pagrįsti, palyginti ir kt.
Rašymo tikslu nusakomas siekinys, kuriuo apibūdinama kryptinga rašymo veikla.
Tikslas užrašomas vienu glaustu tiesioginiu sakiniu.
Tikslui formuluoti vartojamos veiksmažodžių bendratys: apibrėžti, aptarti, išnagrinėti, įvertinti, paaiškinti, pagrįsti, palyginti ir kt.
Tikslų pavyzdžiai
Supažindinti su režisierės Gabrielės Tuminaitės spektakliu „Dėdės ir dėdienės“.
Palyginti Johano Volfgango fon Gėtės romano „Jaunojo Verterio kančios“ ir Igno Šeiniaus „Kuprelio“ veikėjus.
Įvertinti mokyklinį renginį: išskirti jo privalumus ir trūkumus.
Paaiškinti bendraamžiams, kaip rašomas dalykinis laiškas.
Pateikti savo požiūrį apie pirmą lietuvišką 3D filmą „Čiulbanti siela“.
Supažindinti su režisierės Gabrielės Tuminaitės spektakliu „Dėdės ir dėdienės“.
Palyginti Johano Volfgango fon Gėtės romano „Jaunojo Verterio kančios“ ir Igno Šeiniaus „Kuprelio“ veikėjus.
Įvertinti mokyklinį renginį: išskirti jo privalumus ir trūkumus.
Paaiškinti bendraamžiams, kaip rašomas dalykinis laiškas.
Pateikti savo požiūrį apie pirmą lietuvišką 3D filmą „Čiulbanti siela“.