Susimąsčiusi mergina su užrašų knygute.
  • Rašymo tikslas suteikia kryptį ir prasmę visam rašymo procesui.
  • Tikslas yra tarsi kompasas, rodantis teisingą kelią. 
  • Rašymas yra veiksmingas, kai rašančio ir skaitančio asmens tikslai sutampa. Kai tikslai skiriasi, skaitytojas nusivilia rašančiuoju, o šis jaučiasi nesuprastas. Todėl rašant svarbu numatyti ne tik kodėl, bet ir kam rašoma.

Kas yra rašymo tikslas?

  • Rašymo tikslas yra sumanymas rašytine forma perteikti mintis, idėjas, informaciją.
  • Rašymo tikslas yra nukreiptas į aiškų ir konkretų rezultatą.
  • Rašymo tikslas yra sumanymas rašytine forma perteikti mintis, idėjas, informaciją.
  • Rašymo tikslas yra nukreiptas į aiškų ir konkretų rezultatą.

Kodėl rašant svarbu numatyti tikslą?

  • Rašymo tikslas padeda atsirinkti reikiamą informaciją, numatyti pagrindinę rašomo teksto mintį, ieškoti ją pagrindžiančių teiginių ir pan.
  • Konkretus, aiškus tikslas padeda kryptingai rašyti ir stebėti, analizuoti, įsivertinti, ar nenukrypstama nuo temos, ar pakanka informacijos, ar tinkamai pasirinkti argumentai, ar mintys dėstomos nuosekliai.
  • Rašymo tikslas padeda atsirinkti reikiamą informaciją, numatyti pagrindinę rašomo teksto mintį, ieškoti ją pagrindžiančių teiginių ir pan.
  • Konkretus, aiškus tikslas padeda kryptingai rašyti ir stebėti, analizuoti, įsivertinti, ar nenukrypstama nuo temos, ar pakanka informacijos, ar tinkamai pasirinkti argumentai, ar mintys dėstomos nuosekliai.

Kaip formuluoti tikslą?

  • Rašymo tikslu nusakomas siekinys, kuriuo apibūdinama kryptinga rašymo veikla.
  • Tikslas užrašomas vienu glaustu tiesioginiu sakiniu.
  • Tikslui formuluoti vartojamos veiksmažodžių bendratys: apibrėžti, aptarti, išnagrinėti, įvertinti, paaiškinti, pagrįsti, palyginti ir kt.
  • Rašymo tikslu nusakomas siekinys, kuriuo apibūdinama kryptinga rašymo veikla.
  • Tikslas užrašomas vienu glaustu tiesioginiu sakiniu.
  • Tikslui formuluoti vartojamos veiksmažodžių bendratys: apibrėžti, aptarti, išnagrinėti, įvertinti, paaiškinti, pagrįsti, palyginti ir kt.

Tikslų pavyzdžiai

  • Supažindinti su režisierės Gabrielės Tuminaitės spektakliu „Dėdės ir dėdienės“.
  • Palyginti Johano Volfgango fon Gėtės romano „Jaunojo Verterio kančios“ ir Igno Šeiniaus „Kuprelio“ veikėjus.
  • Įvertinti mokyklinį renginį: išskirti jo privalumus ir trūkumus.
  • Paaiškinti bendraamžiams, kaip rašomas dalykinis laiškas.
  • Pateikti savo požiūrį apie pirmą lietuvišką 3D filmą „Čiulbanti siela“.
  • Supažindinti su režisierės Gabrielės Tuminaitės spektakliu „Dėdės ir dėdienės“.
  • Palyginti Johano Volfgango fon Gėtės romano „Jaunojo Verterio kančios“ ir Igno Šeiniaus „Kuprelio“ veikėjus.
  • Įvertinti mokyklinį renginį: išskirti jo privalumus ir trūkumus.
  • Paaiškinti bendraamžiams, kaip rašomas dalykinis laiškas.
  • Pateikti savo požiūrį apie pirmą lietuvišką 3D filmą „Čiulbanti siela“.