Publicistikos apibrėžtys yra tokios:
Publicistika – raštijos rūšis, kuri turi tiek grožinės, tiek negrožinės literatūros bruožų. Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojamos grožinės literatūros priemonės.
Publicistika – aktualios visuomeninės politinės, ekonominės, kultūrinės tematikos, ryškaus tendencingumo negrožiniai kūriniai (dažniausiai straipsniai), kuriais stengiamasi veikti visuomenės pažiūras.
Publicistikos bruožai yra tokie:
faktai ir įvykiai
Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojama grožinės literatūros priemonės.
Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojama grožinės literatūros priemonės.
faktografinis pagrindas
Faktografinis pagrindas, vertybinis aspektas ir meninė raiška publicistikoje glaudžiai susiję.
Faktografinis pagrindas, vertybinis aspektas ir meninė raiška publicistikoje glaudžiai susiję.
Esė
Mokslinio pobūdžio literatūrinis kūrinys. Esė paprastai atvirai reiškiamas individualus ir originalus autoriaus požiūris į vieną ar kitą reiškinį bei problemą.
Mokslinio pobūdžio literatūrinis kūrinys. Esė paprastai atvirai reiškiamas individualus ir originalus autoriaus požiūris į vieną ar kitą reiškinį bei problemą.
tikslas
Publicistikos tikslas – ne tik išdėstyti faktus, bet ir atitinkamai nuteikti, įtikinti skaitytoją.
Publicistikos tikslas – ne tik išdėstyti faktus, bet ir atitinkamai nuteikti, įtikinti skaitytoją.
apie kūrinį
Publicistikos kūrinys ne tik logiškas, tikslus, dalykiškas, bet ir įspūdingas, emocionalus, vaizdingas. Dėstomi faktai ir argumentai savaip vertinami; bandoma įtikinti, paveikti, pateikti savas idėjas. Publicistinis tekstas derina intelektualines ir emocines, vaizdines kalbos priemones.
Publicistikos kūrinys ne tik logiškas, tikslus, dalykiškas, bet ir įspūdingas, emocionalus, vaizdingas. Dėstomi faktai ir argumentai savaip vertinami; bandoma įtikinti, paveikti, pateikti savas idėjas. Publicistinis tekstas derina intelektualines ir emocines, vaizdines kalbos priemones.