Vidinės motyvacijos svarba. Motyvacija skaityti – vidinė būsena, lemianti norą skaityti. Išorinė motyvacija reiškia, kad į veiklą įsitraukiama dėl išorėje suformuluotų vertybių ar reikalavimų, ji siejama su „paviršiniu mokymusi“. Vidinė motyvacija reiškia, kad motyvacija kyla iš pačios veiklos, ji siejama su „giliuoju mokymusi“, t. y. įsiskaitymu, gilesniu supratimu, kuriam pirmiausia padeda kalbinės raiškos priemonės.
Fonetinės (garsinės) figūros:
Aliteracija – priebalsių pasikartojimas.
Sintaksinės figūros:
Semantinės (minties) figūros:
Leksinės figūros:
Frazeologizmas – pastovus posakis, turintis vientisą reikšmę.
Tekstai aktualizuojami, kai skaitant kuriamos sąsajos tarp skaitymo medžiagos ir savo gyvenimo. Tekstus analizuoti padeda teksto loginio lygmens suvokimas:
Tema
Kas vaizduojama tekste.
Kas vaizduojama tekste.
Problema
Tekste atskleidžiama bėda, nelaimė ar trūkumas.
Tekste atskleidžiama bėda, nelaimė ar trūkumas.
Pagrindinė mintis (idėja)
Problemos išsprendimo būdas.
Problemos išsprendimo būdas.
Žanrų ir tekstų tipų pasirinkimas, t. y. tekstų įvairovė, yra stipri motyvacija skaityti.