Vaikinas skaito ir analizuoja kūrinį.

Skaitomi skirtingų žanrų kūriniai: Aischilo tragedija „Prikaltasis Prometėjas“, komedijos: Moljero „Tartiufas“ ir Žemaitės „Trys mylimos“.

Kūriniai skaitomi, analizuojami, interpretuojami, vertinami pasirinktais aspektais: teminiu, probleminiu, idėjiniu, kalbinės raiškos ir kt. Kūriniai gali būti analizuojami, interpretuojami ir kaip atskiros kūrybinės visumos, ir siejami tarpusavyje.



Drama – viena iš literatūros formų, kur įvykiai perduodami veikėjų kalba. 



Teatro būrelio narės vaidina dramatišką sceną.


Draminis veiksmas reiškiamas dialogais ir monologais. 



Du vyrai kalbasi.

Dialogas

Dramos dialogas sukuria realybės efektą ir paverčia skaitytoją (ar žiūrovą) veiksmo stebėtoju bei liudininku. Dialogo funkcija trejopa: veiksminė – kurianti susidūrimo scenas, keičianti personažų santykius ir taip stumianti veiksmą į priekį; charakterizuojanti personažus, jų mąstymą bei kalbėjimo būdą; informacinė – suteikianti žinių, padedančių suprasti konflikto ištakas, priežastis, veikėjų poelgių motyvus.

Dramos dialogas sukuria realybės efektą ir paverčia skaitytoją (ar žiūrovą) veiksmo stebėtoju bei liudininku. Dialogo funkcija trejopa: veiksminė – kurianti susidūrimo scenas, keičianti personažų santykius ir taip stumianti veiksmą į priekį; charakterizuojanti personažus, jų mąstymą bei kalbėjimo būdą; informacinė – suteikianti žinių, padedančių suprasti konflikto ištakas, priežastis, veikėjų poelgių motyvus.

Moteris kažką intensyviai galvoja.

Monologas

Monologo pagrindinis tikslas – atskleisti personažo vidinį dramatizmą, jausmus, būties apmąstymus. Monologai į dramą įkomponuojami tikslingai, nes padeda suprasti personažo esmę, kartais ir visos dramos idėją. Dramos kalbos sudėtinė dalis yra ir remarka (autoriaus žodžiai tarp dialogų ir monologų). Jos yra keleriopos: būtinoji (tarnybinė), be kurios sunku suprasti dramos tekstą; literatūrinė – platesnis pasakojimas ar aprašymas, konkretinantis veiksmo aplinką ir personažus; teatrinė, nurodanti scenovaizdžio įrangą, šviesas, garsus, muziką, aktoriaus vaidybos stilių.

Monologo pagrindinis tikslas – atskleisti personažo vidinį dramatizmą, jausmus, būties apmąstymus. Monologai į dramą įkomponuojami tikslingai, nes padeda suprasti personažo esmę, kartais ir visos dramos idėją. Dramos kalbos sudėtinė dalis yra ir remarka (autoriaus žodžiai tarp dialogų ir monologų). Jos yra keleriopos: būtinoji (tarnybinė), be kurios sunku suprasti dramos tekstą; literatūrinė – platesnis pasakojimas ar aprašymas, konkretinantis veiksmo aplinką ir personažus; teatrinė, nurodanti scenovaizdžio įrangą, šviesas, garsus, muziką, aktoriaus vaidybos stilių.