Kartais žmonės nesusikalba. Kodėl?
Šiandien žmonių kalbą ypač veikia anglicizmai, slengas bei naujos žodžių reikšmės.
Anglicizmai – tai žodžiai ir frazės, paskolinti iš anglų kalbos ir sudaryti pagal anglų kalbos pavyzdį. Juos galima pavadinti ir anglų kalbos vertiniais, kuriuos dažniausiai vartoja jaunimas.
Viena iš grupių galėtų būti internete vartojami anglicizmai. Puikūs pavyzdžiai būtų: „startupas“ – internetinis verslas, „juzeris“ – prie tinklalapio prisiregistravęs vartotojas, „linkas“ – internetinio puslapio nuoroda arba „čiatinimas“ – susirašinėjimas internetinėje erdvėje arba naudojant naujausias technologijas ir programėles. Visi šie paminėti žodžiai vartojami dažniausiai internetinėje erdvėje.
Antroji grupė, kurią būtų galima išskirti, – įmonėse vartojami anglicizmai. Tokių anglicizmų pavyzdžiai: „kontraktas“ – sutartis, „printeris“ – spausdintuvas, „menedžeris“ – vadybininkas, „biznis“ – verslas.
Trečioji grupė – tai anglicizmų trumpinių vartojimas tekstinėse žinutėse. Puikūs pavyzdžiai galėtų būti „OMG“ – Oh my God, „NP“ – no problem. Iššifravus trumpinius jie yra angliški, tačiau jie taip pat yra vadinamas anglicizmais.
Tarp jaunimo anglicizmai išplito dėl to, kad dauguma jaunuolių nori pritapti prie grupės, vartoti „kitokią“ nei suaugusiųjų kalbą. Šiuo metu žmonės labai daug keliauja, susipažįsta su naujais žmonėmis, bendrauja su jais užsienio kalba (ypač anglų), ir taip pradeda naudoti vis naujus, gimtojoje kalboje visiškai nevartojamus žodžius. Taip pat anglicizmų atsiradimas tarp jaunimo padėjo šiems anglų kalbos vertiniams pasklisti tarp mokytojų, dėstytojų, tėvų ir kitų žmonių, kurie praleidžia nemažai laiko su jaunimu.