Atsakymas į šį klausimą padės numatyti adresatą, jo interesus, vertybes, išsitirti auditoriją – tai vienas ar keli asmenys, grupė ar didelė skaitytojų auditorija. Adresato numatymas paskatins pasirinkti tinkamą rašymo toną, funkcinį stilių ir raišką.
Šis klausimas padės suprasti rašymo motyvą, numatyti rezultatą ir išsigryninti perteikiamos informacijos esmę – pagrindinę mintį, idėją. Pavyzdžiui, intencija – įvertinti, tikslas – įvertinti Jaunimo teatro spektaklį „Skrydis virš gegutės lizdo“.
Šis klausimas padės numatyti ir apibrėžti rašymo objektą – temą, argumentus, pavyzdžius, kontekstą, kuriuo bus remiamasi tekste, rasti informacijos, kurios reikės rašant.
Šis klausimas padės numatyti komunikavimo situaciją, suprasti socialinį ir kultūrinį kontekstą, išorinius veiksnius, kurie gali turėti įtakos rašymo procesui, ir pasirinkti tinkamą struktūrą ir raišką.
Šis klausimas padės nuspręsti, kokį funkcinį stilių, rašymo toną ir teksto struktūrą verta pasirinkti, kaip organizuoti minčių dėstymą. Pavyzdžiui, laiške bičiuliams vyraus draugiškas, betarpiškas tonas, humoras, jaustukai, vaizdingoji leksika, o laiške savanorių organizacijai – oficialus tonas ir stilistiškai neutrali leksika.