Pereiti į pagrindinį turinį
Logogitpo nuoroda į pradžią
  • I modulis Kalbėjimas, klausymas ir sąveika
          • Mokymosi objektai
          • Komunikacijos samprata
          • Viešosios kalbos
          • Užduotys
          • Antano Terlecko proginės kalbos analizė
          • Živilės Kropaitės-Basiulės kalbos analizė
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kalbėjimas ir klausymas
          • Kalbėtojo atmintinė
          • Klausytojo atmintinė
          • Užduotys
          • Bernardo Atxago knygos „Obabakoak“ pristatymas ir analizė
          • Pokalbio „Pirmas sakinys. Daiva Čepauskaitė. Kaip gimsta personažai“ analizė
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Teksto struktūra
          • Teksto tipai ir rūšys
          • Klausymosi veiklos
          • Užduotys
          • Dariaus Mato ir Pauliaus Tamolės pokalbio analizė
          • Filmo „Troja“ vertinimo analizė
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Žmogaus dvilypumo problema skirtinguose literatūros kūriniuose. Problemos aktualumas
          • Užduotys
          • Ievos Mikučionytės pranešimo analizė
          • Igno Lauciaus viešosios kalbos analizė
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Intencija ir tikslas. Santykis su adresatu
          • Paskaita, tiriamasis  darbas, recenzija
          • Užduotys
          • doc. dr. Viktor Denisenko paskaitos ištraukos analizė
          • Tiriamojo darbo „Tapybos ir montažo principai literatūroje“ pristatymo analizė
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
    • Kūrybinės užduotys
    • Mokomasis žaidimas
    • Refleksija
  • II modulis Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas
          • Mokymosi objektai
          • Motyvacija skaityti
          • Skaitymo tikslai
          • Literatūros tarpininkavimas
          • Užduotys
          • Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“ 
          • Judita Vaičiūnaitė „Kriaušė žydi“
          • Ignas Šeinius „Kuprelis“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Poezijos, paremtos etinėmis valstybės normomis, skaitymo strategijos
          • Mitais paremtos poezijos skaitymo strategijos
          • Neoromantinės poezijos skaitymo strategijos
          • Užduotys
          • Horacijus „Jaunimui“
          • Ovidijus „Pigmalionas“
          • Jonas Aistis „Persevalis“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kūrinių kultūrinė vertė
          • Kūrinių skaitymas ir siejimas
          • Užduotys
          • Žemaitė „Trys mylimos“
          • Moljeras „Tartiufas“
          • Aischilas „Prikaltasis Prometėjas“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Proza
          • Smulkioji proza: novelė ir apsakymas
          • Stambioji proza: apysaka ir romanas
          • Užduotys
          • Vincas Krėvė-Mickevičius „Skerdžius“
          • Ernestas Hemingvėjus „Senis ir jūra“
          • Ignas Šeinius „Kuprelis“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Poezija
          • Eilėraštis
          • Poezijos raida
          • Užduotys
          • Kristijonas Donelaitis „Metai“
          • Judita Vaičiūnaitė „Kanonas Barborai Radvilaitei“
          • Vislava Šymbòrska „Trumpi mūsų protėvių gyvenimai“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Drama
          • Monologas ir dialogas
          • Dramos žanrai
          • Užduotys
          • Justinas Marcinkevičius „Mindaugas“
          • Juozas Grušas „Barbora Radvilaitė“
          • Tenesis Viljamsas „Geismų tramvajus“ 
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Esė
          • Esė raida
          • Esė struktūra
          • Užduotys
          • Vanda Juknaitė „Išsiduosi. Balsu“ 
          • Juozas Šikšnelis „Iš žiemos paistaliojimų. Skristi“ 
          • Alfonsas Andriuškevičius „Apie (mano) skaitymą“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Dokumentinė literatūra
          • Dokumentinis kinas
          • Užduotys
          • Dalia Grinkevičiūtė „Lietuviai prie Laptevų jūros“
          • Audriaus Juzėno vaidybinio filmo „Ekskursantė“ ištraukų analizė
          • Jurga Vilė „Sibiro haiku“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Grožinė literatūra
          • Grožinės literatūros žanrai
          • Negrožinė literatūra
          • Publicistika
          • Užduotys
          • Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“
          • Dalia Grinkevičiūtė „Lietuviai prie Laptevų jūros”
          • Jonas Aistis „Apie laiką ir žmones“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Istorinis pokario ir sovietų okupacijos kontekstas
          • Istorinių įvykių vaizdavimas: meniškumo ir dokumentiškumo santykis
          • Poezijos kūrinių žanrinės sąsajos
          • Istorinių įvykių vaizdavimo kalbinė raiška
          • Istorinių įvykių interpretavimas lietuvių poetų kūryboje
          • Užduotys
          • Antanas Miškinis „Vakarė žvaigždė“
          • Kazys Bradūnas „Partizanų baladė“
          • Justinas Marcinkevičius „Pokaris“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Motyvacija skaityti
          • Skaitymo tikslai
          • Literatūros tarpininkavimas
          • Užduotys
          • Homeras „Odisėja“ 
          • Judita Vaičiūnaitė „Kalipsė“
          • Henrikas Radauskas „Lotofagų šalis“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Mito skaitymo strategijos (1): perkeltinės prãsmės
          • Mito skaitymo strategijos (2): mito įsitvirtinimas šiuolaikiniame pasaulyje
          • Biblinio pasakojimo skaitymo strategijos
          • Užduotys
          • Graikų mitas „Dedalas ir Ikaras“
          • Graikų mitas „Faetonas“
          • Evangelija pagal Matą „Palyginimas apie talentus“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kūrinių kultūrinė vertė
          • Kūrinių skaitymas ir siejimas
          • Kritinio mąstymo ugdymas
          • Užduotys
          • Sofoklis „Antigonė“
          • Viljamas Šekspyras „Hamletas“
          • Motiejus Kazimieras Sarbievijus „Pauliui Kozlovijui“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Antikos kultūrinis ir istorinis kontekstas
          • Svarbiausi graikų religijos bruožai
          • Trimatis pasaulio modelis
          • Pagrindiniai Antikos žanrai
          • Apie tragediją
          • Apie mitą
          • Apie epą
          • Užduotys
          • „Orfėjas ir Euridikė“
          • Homeras „Odisėja“ XIII giesmė
          • Sofoklis „Antigonė“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Viduramžių kultūrinis ir istorinis kontekstas
          • Viduramžiai Lietuvoje
          • Apie Bibliją
          • Užduotys
          • Biblijos ištraukos analizė
          • Dantės „Dieviškosios komedijos“ ištraukos analizė
          • Gedimino laiškų ištraukos analizė
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Renesanso epochos apžvalga
          • Renesanso epochos kūrėjai ir kūriniai
          • Renesansas Lietuvoje
          • Užduotys
          • Viljamas Šekspyras „Hamletas“
          • Migelis de Servantesas Savedra „Išmintingasis bajoras Don Kichotas Lamančietis“
          • Mikalojus Daukša „Postilės“ „Prakalba į malonųjį skaitytoją“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Baroko atsiradimas ir meno ypatybės
          • Baroko epochos literatūra
          • Barokas Lietuvoje
          • Užduotys
          • Rasa Baškienė „Jeruzalės žemė, kai kunigaikštis Radvila ją lankė…“
          • Mikalojus Kristupas Radvila Našlaitėlis „Kelionė į Jeruzalę“
          • Motiejus Kazimieras Sarbievijus „Odė Janui Libinijui“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kultūros ir literatūros epochos
          • Kas yra kontekstas?
          • Kas yra simbolis?
          • Užduotys
          • Nikolajus Kunas ,,Senovės Graikijos legendos ir mitai“
          • Biblija. Pradžios knyga. Babelio bokštas.
          • Jonas Radvanas
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kultūros epochos
          • Kalbinės raiškos priemonės
          • Vertybės
          • Kontekstas ir jo rūšys
          • Užduotys
          • Graikų mitas „Alkestidė“
          • Viljamas Šekspyras „Romeo ir Džuljeta“ (ištraukos)
          • Judita Vaičiūnaitė „Kanonas Barborai Radvilaitei.
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Negrožinė literatūra ir jos sąsaja su funkciniais stiliais
          • Egodokumentikos apibrėžtis ir žanrai
          • Multimodalinio teksto apibrėžtis ir žanrai
          • Pagrindiniai negrožinės literatūros ir multimodalinių tekstų analizės aspektai
          • Negrožinio kūrinio kontekstas
          • Užduotys
          • Ričardas Doveika
          • Matilda Olkinaitė
          • KTU IF
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Informacijos sąvoka ir perdavimo būdai
          • Biblinis palyginimas arba parabolė. Parabolė lietuvių autorių kūriniuose
          • Užduotys
          • Parabolė 
          • Evangelijos pagal Luką ištraukos analizė
          • Judita Vaičiūnaitė „Vilniaus bažnyčia“
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Suprasti romantinę baladę
          • Suprasti klasikinę tragediją
          • Suprasti modernią novelę
          • Užduotys
          • Adomas Mickevičius „Romantika“
          • Vincas Krėvė „Skirgaila“
          • Jurgis Savickis „Mėnesiena“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Siejamosios strategijos
          • Sisteminamosios strategijos
          • Savikontrolės ir savireguliacijos strategijos
          • Užduotys
          • Francas Kafka „Metamorfozė“
          • Alberas Kamiu „Svetimas“
          • Kazys Binkis „Generalinė repeticija“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kūrinių kultūrinė vertė
          • Kūrinių skaitymas ir siejimas
          • Kritinio mąstymo ugdymas
          • Užduotys
          • Viljamas Šekspyras, „Hamletas“
          • Johanas Volfgangas Gėtė, „Faustas“
          • Jonas Biliūnas, „Laimės žiburys“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Epochų chronologija
          • Žymiausi laikotarpių autoriai, kūriniai, idėjos
          • Užduotys
          • Emilė Džeinė Brontė „Vėtrų kalnas“
          • Vincas Krėvė-Mickevičius „Skirgaila“
          • Vincas Mykolaitis-Putinas „Altorių šešėly“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Apšvieta
          • Romantizmas
          • Realizmas
          • Modernizmas
          • Užduotys
          • Mykolas Pranciškus Karpavičius, Žanas Žakas Ruso, Kristijonas Donelaitis
          • Adomas Mickevičius „Romantika“
          • Fiodoras Dostojevskis, Jonas Biliūnas
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Pagrindinės sąvokos
          • Biografinis ir kultūrinis kontekstas
          • Užduotys
          • Šarlotė Brontė „Džeinė Eir“
          • Adomas Mickevičius „Vėlinės“
          • Juozas Tumas-Vaižgantas „Dėdės ir dėdienės“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Egodokumentika
          • Publicistika
          • Užduotys
          • Antanas Baranauskas „Dienoraštis“, Žemaitė „Autobiografija“
          • Jonas Biliūnas „Laimės žiburys“, Liūdni slibinai „Išnyksiu kaip dūmas“
          • Darius Kuolys „Laimei, Donelaitis“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Memuarai
          • Laiškas
          • Portretas
          • Užduotys
          • Gražbylė Venclauskaitė
          • Bitė Vilimaitė
          • Juozas Tumas-Vaižgantas
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Skaitymo tikslai
          • Literatūros tarpininkavimas
          • Užduotys
          • Aidas Marčėnas „Aš sėdėjau prie knygos“
          • Antanas Škėma „Balta drobulė“
          • Jurgis Kunčinas „Tūla“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Liudijimo literatūros skaitymo strategijos
          • Postmodernizmo literatūros skaitymo strategijos
          • Utopinio ir antiutopinio romano skaitymo strategijos
          • Užduotys
          • Avromas Suckeveris „Janina ir bestija“
          • Kurtas Vonegutas „Skerdykla Nr. 5“
          • Kadzuo Išiguras „Neleisk man išeiti“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kūrinių kultūrinė vertė
          • Kūrinių skaitymas ir siejimas
          • Kritinio mąstymo ugdymas
          • Užduotys
          • Vytautas Mačernis „Vasaros sonetai. 2“
          • Česlovas Milošas „Niekad tavęs, mieste...“
          • Judita Vaičiūnaitė „Miesto vartai“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • XX a. vidurio katastrofų literatūra
          • Lietuvių literatūros susiskaldymas
          • XX a. vidurio katastrofų refleksija pasaulio literatūroje
          • XX a. antrosios pusės modernizmas
          • XX a. antrosios pusės modernizmas ir postmodernizmas pasaulio literatūroje
          • Šiuolaikinė lietuvių literatūra (nuo 1988 metų)
          • Užduotys
          • Balys Sruoga „Dievų miškas“
          • Bitė Vilimaitė „Namai“
          • Danutė Kalinauskaitė „Namo“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Karo metų literatūra
          • Postmodernizmas
          • XX a. pabaiga
          • Užduotys
          • Dalia Grinkevičiūtė, Bronius Krivickas 
          • Salomėja Nėris, Birutė Pūkelevičiūtė, Liūnė Sutema
          • Marius Ivaškevičius, „Madagaskaras“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Grožinė literatūra XX a. viduryje
          • Grožinė literatūra Nepriklausomoje Lietuvoje
          • Grožinės literatūros autoriai Lietuvoje
          • Užduotys
          • Antanas Škėma „Balta drobulė“
          • Giedrė Kazlauskaitė „Sukčiai“ 
          • Gintaras Grajauskas „Mergaitė, kurios bijojo Dievas“
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Negrožinio teksto žanrai
          • Medija
          • Intencijos ir tikslo sąveika
          • Užduotys
          • Sigito Parulskio interviu „Nesimeldžiu vartojimui“
          • Arvydas Šliogeris „Pamatinė žmogaus dorybė yra drąsa“
          • Deimantės Daugintytės recenzija „Drungna perskalauta upė“
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Literatūrologija
          • Interpretacija ir metamorfozė
          • Transformacija, jos tęstinumas literatūroje
          • Užduotys
          • Eugenijaus Žmuidos pranešimo „Eglė žalčių karalienė“: gyvybės ir mirties domenas“ analizė
          • Neringos Klišienės straipsnio „Henrikas Radauskas: žaidimo apologija“ analizė
          • Audingos Petrulytės straipsnio „Marčėnas krentantis” analizė
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
    • Kūrybinės užduotys
    • Mokomasis žaidimas
    • Refleksija
  • III modulis Rašymas ir teksto kūrimas
          • Mokymosi objektai
          • Rašymas ir rašymo tikslai
          • Kas yra rašymas?
          • Nuo rašymo intencijos prie tikslo
          • Rašymo tikslas
          • Rašymo adresatas
          • Komunikavimo situacija
          • Rašytiniai tekstai pagal komunikavimo situaciją
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Rašymo eiga
          • Rašymo strategijos
          • Rašytinio teksto kūrimas
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Ko siekiama tekstu?
          • Literatūros rūšys ir žanrai
          • Tekstų pobūdis
          • Tekstų tipai
          • Teksto struktūra
          • Aiškinimas ir argumentavimas
          • Argumentavimas
          • Indukcinės ir dedukcinės pastraipų pavyzdžiai
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Rašymo funkcijos
          • Tikslas, adresatas ir komunikavimo situacija
          • Klausimai, į kuriuos naudinga atsakyti, kuriant tekstus
          • Privatusis ir dalykinis rašymas
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Rašytinio ir skaitmeninio teksto ypatybės
          • Skaitmeninis tekstas
          • Probleminio klausimo svarstymo rašinys
          • Teksto interpretacijos rašinys
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Tekstų tipai
          • Žanras ir funkcinis stilius
          • Kuriame pasirinkto žanro tekstus
          • Kuriu tekstą
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
    • Kūrybinės užduotys
    • Mokomasis žaidimas
    • Refleksija
  • IV modulis Kalbos pažinimas
          • Mokymosi objektai
          • Kalba kaip socialinis, kultūrinis ir istorinis reiškinys
          • Kas daro įtaką kalbai?
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Taisyklingos tarties reikalavimai
          • Kirtis ir priegaidės
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Leksika
          • Stilistika. Funkciniai stiliai
          • Funkciniai stiliai
          • Mokslinio stiliaus ypatybės
          • Administracinio stiliaus ypatybės
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Žodžių daryba
          • Priesagų vediniai
          • Dūriniai
          • Darinių rašyba
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Apie kalbos dalis
          • Daugiskaitinių daiktavardžių ir kiekinių skaitvardžių vartojimas
          • Dalyvis
          • Kai kurios rašybos taisyklės
          • Įvardžiuotinių formų daryba ir rašyba
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Vientisinio ir sudėtinio sakinio skiriamieji požymiai
          • Sudėtinių sakinių rūšys
          • Sudėtiniai prijungiamieji sakiniai ir jų skyryba
          • Sudėtinių sujungiamųjų sakinių skyryba
          • Sudėtiniai bejungtukiai sakiniai ir jų skyryba
          • Sudėtiniai mišrieji sakiniai
          • Citatų skyryba
          • Linksnių, prielinksnių, polinksnių vartojimas ir klaidos
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kodėl žmonės nesusikalba?
          • Slengas
          • Gramatinis žodžių įforminimas
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Kūrybinė užduotis
          • Šaltiniai
          • Mokymosi objektai
          • Kalbos stiliaus samprata. Stiliai pagal vartojimo sritį, teksto žanrą, perteikiamą turinį, kalbinę raišką
          • Bendrieji stiliaus reikalavimai
          • Minties raiškos ir teksto komponavimo figūros
          • Grožinių ir negrožinių tekstų komponavimo principai
          • Palyginimas, metafora, metonimija, hiperbolė, litotė, paradoksas
          • Užduotys
          • Užduočių rinkinys
          • Įsivertinu
          • Šaltiniai
    • Kūrybinės užduotys
    • Mokomasis žaidimas
    • Refleksija
    • Sąvokos
    • Sąvokos
    • Bendroji programa
    • Naudotojo vadovas
  • Bendroji programa
  • Naudotojo vadovas
Titulinis II modulis 9 (I gimnazijos) klasė klasės temos Skaitymo tikslai Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“ 

Kazys Boruta „Baltaragio malūnas“ 

Literatūros tarpininkavimasJudita Vaičiūnaitė „Kriaušė žydi“
Finansuoja Europos Sąjunga
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija
Nacionalinė švietimo agentūra
EdTech