Skaitau trijų XX–XXI a. autorių: Vytauto Mačernio, Česlovo Milošo ir Juditos Vaičiūnaitės tekstus.
Aptariu erdvę ir gilinuosi į kalbančiojo būseną, veiklą.
Analizuoju tekstų kalbinę raišką: menines priemones ir jų kuriamą meninę tikrovę.
Ugdausi kritinį mąstymą: lygindamas tekstus, atskleidžiu, kaip individo veikla ir jausena priklauso nuo erdvės (situacijos, aplinkybių, istorinio konteksto).
Tekstų prasmes sieju su įvairiais kontekstais (bibliniu, mitiniu, tautosakiniu ir kt.).
Išanalizavęs tekstus, suprantu jų loginį lygmenį: tematiką, problematiką, idėjas.
Atlikdamas kūrybinę užduotį, taikau įgytas žinias ir gebėjimus bei turimą patirtį; mokausi kurti samprotavimo (probleminio klausimo svarstymo) rašinį.
Atpažįstu žanrus, kontekstus, autorių priklausymą konkrečiai srovei.
Analizuoju, interpretuoju ir vertinu trijų pateiktų autorių tekstus.
Atpažįstu meninės raiškos priemones, sieju jas su teksto prasme.