Pažinimo kompetencija – mokėjimo mokytis gebėjimus ugdosi analizuodami kalbos vienetus, ugdosi tikslingai atsirinkdami informaciją, ją sistemindami ir kritiškai reflektuodami. Atpažįsta dalyko sąvokas, apdoroja nagrinėjamą informaciją taikydami analizės būdus ir metodus, sieja naują informaciją su jau turimomis žiniomis. Mokydamiesi taisyklingai rašyti ir kalbėti, vartoja kalbotyros sąvokas bei terminus.
Komunikavimo kompetencija – pranešimo kūrimo ir informacijos perdavimo gebėjimus mokiniai ugdosi kurdami įvairaus pobūdžio tekstus, taisyklingai rašydami, pasirinkdami tinkamą stilių, kalbinę raišką ir komunikavimo strategijas. Tekstų analizės ir interpretavimo gebėjimus ugdosi lygindami skirtingų tekstų, komunikacinių pranešimų sandarą, raišką, vartodami stiliaus figūras bei retorinės raiškos priemones.
Kultūrinė kompetencija – kultūrinį išprusimą mokiniai ugdosi skaitydami, nagrinėdami, interpretuodami, lygindami ir vertindami įvairių žanrų tekstus. Kultūrinę raišką ir sąmoningumą mokiniai ugdosi reikšdami mintis taisyklinga, aiškia bei turininga kalba, pasirinkdami tinkamus leksinius vienetus ir tinkamo funkcinio atspalvio žodžius, kritiškai vertindami svetimžodžių vartojimą lietuvių kalboje.
Kūrybiškumo kompetencija – tyrinėjimo gebėjimus ugdosi ieškodami reikiamos informacijos įvairiuose šaltiniuose, kritiškai vertindami rastą informaciją ir jos patikimumą, sistemindami kūrybiniam darbui reikalingą informaciją. Kūrimo gebėjimus ugdosi išbandydami skirtingas kalbinės raiškos priemones ir būdus.
Skaitmeninė kompetencija – medijų raštingumo mokiniai ugdosi savarankiškai naudodamiesi interneto mokymosi šaltiniais: kirčiavimo žodynais ir praktinėmis elektroninėmis kirčiuoklėmis. Problemų sprendimo gebėjimus ugdosi, kai sumaniai naudojasi skaitmeninėmis priemonėmis, siekdami veiksmingo ir konstruktyvaus lietuvių kalbos dalyko mokymosi.
Socialinė, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencija – savimonės įgūdžius mokiniai ugdosi atlikdami įsivertinimo užduotis, analizuoja mokymosi pažangą, reflektuoja sėkmę ir klaidas; analizuoja stipriąsias puses, nustato tobulintinas sritis, planuoja laiką pokyčiams, naudojasi šaltiniais ir ištekliais. Vadovaujasi bendražmogiškosiomis vertybėmis, analizuoja savo ir kitų požiūrių skirtumus ir panašumus, analizuoja stereotipų apie lietuvių kalbą kilmę ir reikšmę.