Pažinimo kompetencija – dalyko žinias ir gebėjimus mokiniai ugdosi mokydamiesi taisyklingai rašyti, kurdami įvairių žanrų ir tipų tekstus; kritinį mąstymą mokiniai ugdosi analizuodami teksto turinį ir kalbą, ieškodami jungčių tarp kultūros reiškinių, kūrinių; problemų sprendimo gebėjimus mokiniai ugdosi, kai rašiniuose kelia aktualias problemas, priima pagrįstą sprendimą; mokėjimo mokytis gebėjimus mokiniai ugdosi tikslingai atsirinkdami informaciją įvairiuose šaltiniuose, susiedami naują informaciją su jau žinoma.
Komunikavimo kompetencija – pranešimo kūrimo gebėjimus mokiniai ugdosi, taisyklingai rašydami, pasirinkdami tinkamą kalbinę raišką, samprotaudami apie įvykius ir reiškinius, pagrįsdami savo nuomonę, naudodamiesi įvairiais šaltiniais, taikydami įvairias rašymo strategijas, pranešimo analizės ir interpretavimo gebėjimus mokiniai ugdosi lygindami skirtingų tekstų, įvairialypių komunikacinių pranešimų raišką, vartodami kalbos ir literatūros teorijos sąvokas.
Kultūrinė kompetencija – kultūrinį išprusimą mokiniai įgyja skaitydami, nagrinėdami, lygindami įvairių žanrų literatūros kūrinius; kultūrinę raišką mokiniai ugdosi, pažindami lietuvių kalbos kūrybines galias, reikšdami mintis, kurdami įvairių žanrų tekstus taisyklinga, aiškia bei turininga kalba, pasirinkdami tinkamą kalbinę raišką.
Kūrybiškumo kompetencija – identifikuoja problemas, argumentuotai pasirenka informacijos rinkimo strategijas, naudoja įvairias mąstymo operacijas. Kūrybą vertina kaip asmeniškai ir socialiai prasmingą veiklą, laikosi kūrybinės veiklos taisyklių. Kūrimo gebėjimus ugdosi išbandydami skirtingas kalbinės raiškos priemones ir būdus, taikydami pagrindines akademinio ir kūrybinio rašymo strategijas.
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija – vadovaujasi bendražmogiškosiomis vertybėmis, garbingai ir atkakliai siekia tikslo, analizuoja stipriąsias ir nustato tobulintinas sritis, naudojasi šaltiniais, ištekliais, kad pasiektų tikslą.