Publicistikos apibrėžtys yra tokios:


Laikraščiai.

Publicistika – raštijos rūšis, kuri turi tiek grožinės, tiek negrožinės literatūros bruožų. Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojamos grožinės literatūros priemonės.

Publicistika aktualios visuomeninės politinės, ekonominės, kultūrinės tematikos, ryškaus tendencingumo negrožiniai kūriniai (dažniausiai straipsniai), kuriais stengiamasi veikti visuomenės pažiūras.


Publicistikos bruožai yra tokie:

 

faktai ir įvykiai

Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojama grožinės literatūros priemonės.

Publicistikos kūrinyje aprašomi faktai ir įvykiai dokumentuojami, pateikiama jų analizė, vertinimai, išvados, siūlymai. Gausiai naudojama grožinės literatūros priemonės.

faktografinis pagrindas

Faktografinis pagrindas, vertybinis aspektas ir meninė raiška publicistikoje glaudžiai susiję.

Faktografinis pagrindas, vertybinis aspektas ir meninė raiška publicistikoje glaudžiai susiję.

žanrai

Labiausiai paplitę žanrai – esė, apybraiža, pamfletas, atviras laiškas ir kiti.

Labiausiai paplitę žanrai – esė, apybraiža, pamfletas, atviras laiškas ir kiti.

Esė

Mokslinio pobūdžio literatūrinis kūrinys. Esė paprastai atvirai reiškiamas individualus ir originalus autoriaus požiūris į vieną ar kitą reiškinį bei problemą.

Mokslinio pobūdžio literatūrinis kūrinys. Esė paprastai atvirai reiškiamas individualus ir originalus autoriaus požiūris į vieną ar kitą reiškinį bei problemą.

5

tikslas

Publicistikos tikslas – ne tik išdėstyti faktus, bet ir atitinkamai nuteikti, įtikinti skaitytoją.

Publicistikos tikslas – ne tik išdėstyti faktus, bet ir atitinkamai nuteikti, įtikinti skaitytoją.

6

apie kūrinį

Publicistikos kūrinys ne tik logiškas, tikslus, dalykiškas, bet ir įspūdingas, emocionalus, vaizdingas. Dėstomi faktai ir argumentai savaip vertinami; bandoma įtikinti, paveikti, pateikti savas idėjas. Publicistinis tekstas derina intelektualines ir emocines, vaizdines kalbos priemones.

Publicistikos kūrinys ne tik logiškas, tikslus, dalykiškas, bet ir įspūdingas, emocionalus, vaizdingas. Dėstomi faktai ir argumentai savaip vertinami; bandoma įtikinti, paveikti, pateikti savas idėjas. Publicistinis tekstas derina intelektualines ir emocines, vaizdines kalbos priemones.