• Skaitau trijų XX–XXI a. autorių: Vytauto Mačernio, Česlovo Milošo ir Juditos Vaičiūnaitės tekstus.
  • Aptariu erdvę ir gilinuosi į kalbančiojo būseną, veiklą.
  • Analizuoju tekstų kalbinę raišką: menines priemones ir jų kuriamą meninę tikrovę.
  • Ugdausi kritinį mąstymą: lygindamas tekstus, atskleidžiu, kaip individo veikla ir jausena priklauso nuo erdvės (situacijos, aplinkybių, istorinio konteksto).
  • Tekstų prasmes sieju su įvairiais kontekstais (bibliniu, mitiniu, tautosakiniu ir kt.).
  • Išanalizavęs tekstus, suprantu jų loginį lygmenį: tematiką, problematiką, idėjas.
  • Atlikdamas kūrybinę užduotį, taikau įgytas žinias ir gebėjimus bei turimą patirtį; mokausi kurti samprotavimo (probleminio klausimo svarstymo) rašinį.
  • Atpažįstu žanrus, kontekstus, autorių priklausymą konkrečiai srovei.
  • Analizuoju, interpretuoju ir vertinu trijų pateiktų autorių tekstus.
  • Atpažįstu meninės raiškos priemones, sieju jas su teksto prasme.
  • Teiginius pagrindžiu tinkamais argumentais.
  • Charakterizuoju tekstų erdves, kalbančiojo būsenas, veiklas.
  • Įvardiju nagrinėjamo teksto temą, problemą ir pagrindinę mintį.
  • Atlikdamas kūrybinę užduotį, gebu pasinaudoti pateikta medžiaga.