Pažinimo kompetencija – mokėjimo mokytis gebėjimus ugdosi analizuodami kalbos vienetus, ugdosi tikslingai atsirinkdami informaciją, ją sistemindami ir kritiškai reflektuodami. Atpažįsta dalyko sąvokas, apdoroja nagrinėjamą informaciją taikydami analizės būdus ir metodus, sieja naują informaciją su jau turimomis žiniomis. Mokydamiesi taisyklingai rašyti ir kalbėti, vartoja kalbotyros sąvokas bei terminus.

Komunikavimo kompetencija – pranešimo kūrimo ir informacijos perdavimo gebėjimus mokiniai ugdosi kurdami įvairaus pobūdžio tekstus, taisyklingai rašydami, pasirinkdami tinkamą stilių, kalbinę raišką ir komunikavimo strategijas. Tekstų analizės ir interpretavimo gebėjimus ugdosi lygindami skirtingų tekstų, komunikacinių pranešimų sandarą, raišką, vartodami stiliaus figūras bei retorinės raiškos priemones.

Kultūrinė kompetencija – kultūrinį išprusimą mokiniai ugdosi skaitydami, nagrinėdami, interpretuodami, lygindami ir vertindami įvairių žanrų tekstus. Kultūrinę raišką ir sąmoningumą mokiniai ugdosi reikšdami mintis taisyklinga, aiškia bei turininga kalba, pasirinkdami tinkamus leksinius vienetus ir tinkamo funkcinio atspalvio žodžius, kritiškai vertindami svetimžodžių vartojimą lietuvių kalboje.

Kūrybiškumo kompetencija – tyrinėjimo gebėjimus ugdosi ieškodami reikiamos informacijos įvairiuose šaltiniuose, kritiškai vertindami rastą informaciją ir jos patikimumą, sistemindami kūrybiniam darbui reikalingą informaciją. Kūrimo gebėjimus ugdosi išbandydami skirtingas kalbinės raiškos priemones ir būdus.

Skaitmeninė kompetencija – medijų raštingumo mokiniai ugdosi savarankiškai naudodamiesi interneto mokymosi šaltiniais: kirčiavimo žodynais ir praktinėmis elektroninėmis kirčiuoklėmis. Problemų sprendimo gebėjimus ugdosi, kai sumaniai naudojasi skaitmeninėmis priemonėmis, siekdami veiksmingo ir konstruktyvaus lietuvių kalbos dalyko mokymosi.

Socialinė, emocinės ir sveikos gyvensenos kompetencija – savimonės įgūdžius mokiniai ugdosi atlikdami įsivertinimo užduotis, analizuoja mokymosi  pažangą, reflektuoja sėkmę ir klaidas; analizuoja stipriąsias puses, nustato tobulintinas sritis, planuoja laiką pokyčiams, naudojasi šaltiniais ir ištekliais. Vadovaujasi bendražmogiškosiomis vertybėmis, analizuoja savo ir kitų požiūrių skirtumus ir panašumus, analizuoja stereotipų apie lietuvių kalbą kilmę ir reikšmę.

  • Išmokti taikyti praktines kirčiavimo taisykles, naudotis kirčiavimo žodynais ir praktinėmis elektroninėmis kirčiuoklėmis;
  • Atpažinti ir išskirti sakinių dėmenis, pakartoti ir įtvirtinti taisyklingą linksnių, prielinksnių ir polinksnių vartojimą;
  • Susipažinti su norminiais ir nenorminiais skoliniais, išmokti tinkamo leksikos vienetų vartojimo. Atliekant praktines užduotis, gilinti kalbos vartojimo ir stilistikos žinias;
  • Taikyti  įgytas žodžių darybos ir rašybos taisykles, gilinti rašybos įgūdžius;
  • Atliekant praktines užduotis, taikyti kalbos vartojimo taisykles, išmokti tikslingai naudotis elektroniniais žodynais, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos Konsultacijų banku, duomenų bazėmis ir skaitmeniniais mokymosi šaltiniais;
  • Susipažinti su bendraisiais stiliaus reikalavimais, išmokti atpažinti stilius pagal vartojimo sritį, teksto žanrą, perteikiamą turinį, kalbinę raišką, susipažinti su negrožinių ir grožinių tekstų komponavimo principais.
  • Mokosi įvardyti lietuvių kalbą veikiančius globalizacijos procesus, vertinti jų ir skaitmeninių technologijų poveikį kalbai, suvokti valstybinės kalbos statusą, jos sąsajas su asmens tapatybe;
  • Gilina morfologijos ir rašybos žinias bei įgūdžius – klasifikuoja kalbos dalis pagal nurodytus gramatinius požymius, taiko tinkamus žodžių darybos būdus, laikosi lietuvių kalbos rašybos taisyklių;
  • Mokosi taikyti praktines kirčiavimo taisykles, naudotis kirčiavimo žodynais ir praktinėmis elektroninėmis kirčiuoklėmis;
  • Kartoja vientisinio sakinio skyrybą, mokosi taisyklingai skirti sudėtinio sakinio dėmenis, atpažįsta pagrindinį ir šalutinį sakinio dėmenis;
  • Susipažįsta su bendraisiais stiliaus reikalavimais, su grožinių ir negrožinių tekstų komponavimo principais, mokosi tikslingai vartoti kalbinės raiškos priemones, laikosi stilingos kalbos reikalavimų;
  • Mokosi tikslingai naudotis elektroniniais žodynais, žinynais, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos Konsultacijų banku ir kitais skaitmeniniais mokymosi ištekliais.
  • Moka taisyklingai kirčiuoti aktualius lietuvių kalbos atvejus, taikyti praktines kirčiavimo taisykles, naudotis kirčiavimo žodynais ir elektroninėmis kirčiuoklėmis;
  • Geba skirti sakinio dalis ir vientisinio ir sudėtinio sakinio dėmenis, taisyklingai juos skirti, moka citatų skyrybą, taisyklingai vartoja linksnius;
  • Geba paaiškinti skirtingiems stiliams būdingas kalbos ypatybes, taikyti skolinių, tarptautinių ir daugiareikšmių žodžių vartojimo taisykles; 
  • Moka pritaikyti rašybos taisykles, atpažinti ir nurodyti žodžių darybos būdus;
  • Atpažįsta svetimžodžius, paaiškina naujas žodžių reikšmes, taiko žodžių įforminimo ir gramatinimo taisykles;
  • Žino ir atpažįsta skirtingus kalbos stilius, laikosi bendrųjų stiliaus reikalavimų, atpažįsta grožinių ir negrožinių tekstų komponavimo principus;
  • Žino valstybinės lietuvių kalbos vartojimą reglametuojančius dokumentus, suvokia kalbą kaip kintantį objektą, susijusį su tauta ir valstybe;
  • Geba įvardyti kalbos dalis, jas klasifikuoti, taikyti išvestinių formų rašybos taisykles, taisyklingai vartoti įvardžiuotines ir laipsnių formas.